Kretsting vedtak
Her finner du en kortfattet oversikt over Kretsting vedtak.
2023
- ?
2022
- Deltagerstøtte til Landsleir 2022
- Ordinær deltager: 750,-
- Ledere: 500,-
- Instruks for valgkomiteen
2021
- Sak 6: Vedtak om engangs støtte til innkjøp av utstyr i gruppene. Se regler her.
2020
- Ingen
2019
- Sak 5.3: Kretsbannerkonkurransen: Nye regler for poengberegning
- Gruppepoengene regnes som snitt av alle patruljer fra gruppe, uavhengig av arbeidsgren
- Må stille med minst 2 patruljer for å være med i konkurransen om kretsbanneret dersom gruppen har mer enn 6 medlemmer i samme arbeidsgren (gruppeleder avgjør)
- Premier deles ut til de tre patruljene med mest poeng i hver arbeidsgren
- Poengene ropes kun opp for de tre beste i hver arbeidsgren
- Pokaler deles ikke ut til beste patrulje i hver arbeidsgren
- Alle får deltagermerke + "årstallhjerte"
- 20ish tilfeldige speidere får en liten deltakerpremie (kvalitetsprodukt)
- Det lages eget banner til beste patrulje (første gang delt ut september 2019)
- Sak 5.4: Retningslinjer for patruljeførerkurs MØTE & TUR
- Vandrere kan delta på MØTE fra 7.klasse og TUR fra 8.klasse
- Man kan gjerne være eldre, men ikke yngre
- Anbefalt å delta på MØTE (eller et av de gamle kursene) før man deltar på TUR
- Kan kun delta på hvert kurs én gang
- Et "ideelt" løp kan da være:
- MØTE 7.-8.klasse. TUR 8.-9.klasse.
- Roland 8.-10.klasse. Vinter-Roland 9.klasse-1.videregående.
2018
- Sak 5.1a: Patruljeførerting: Innspill til haik på kretsleir
- Ønsker mulighet for sykkel- og båthaik
- Vedtak: Ønsket noteres og overleveres leirkomiteene for fremtidige kretsleirer. Alle kretsleirer skal ha tilrettelagt haik - som også er aktuelle for de som ikke har nedsatt funksjonsevne.
- Sak 5.3 Kretsbannerkonkurransen - endring i poengberegningene og deltagermere
- Gruppepoengene regnes som snitt av alle patruljer fra gruppen, uavhengig av arbeidsgren
- En gruppe må stille med minst 2 patruljer for å være med i konkurransen om kretsbanneret dersom gruppen har mer enn 6 medlemmer i samme arbeidsgren (gruppeleder avgjør)
- Premier deles ut til de tre patruljene med mest poeng i hver arbeidsgren
- Poengene ropes kun opp for de tre beste
- Pokalene deles ikke ut til beste patrulje i hver arbeidsgren
- Alle får deltagermerke
- 20ish tilfeldige speidere får en liten deltagerpremie (kvalitetsprodukt)
- Det lages eget (nytt) banner til beste gruppe
- Sak 5.4: Retningslinjer for patruljeførerkurs MØTE & TUR
- Speidere kan delta på MØTE fra 7.klasse og TUR fra 8. klasse
- Speiderne kan gjerne være eldre, men ikke yngre
- Anbefalt å delta på MØTE (eller et av de gamle kursene) før man deltar på TUR
- Kan kun delta på hvert kurs én gang
- Et «ideelt» løp kan da være: MØTE 7.-8.klasse. TUR 8.-9.klasse. Roland 8.-10.klasse. Vinter Roland 9.klasse-1.videregående.
- Speidere kan delta på MØTE fra 7.klasse og TUR fra 8. klasse
2017
- Sak 5.1a: Patruljeførerting: Haik på Kretsleir
- Ønsker mulighet for sykkelhaik på neste Kretsleir.
- Vedtak: Innspillet noteres til neste kretsleir.
- Sak 5.1b: Patruljeførerting: Speiderskjorte
- Ønsker mulighet for å brette opp armene på speiderskjorta (knapp / borre lås)
- Vedtak 1: Innspillet ble videreformidlet til Speiderbutikken etter Patruljeførerting 2016. Kretsstyret får i oppdrag å sjekke status på dette med Speiderbutikken.
- Vedtak 2: Delegatene fra Agder følger opp saken på Patruljeførerting på Nordtangen 10.-12.mars.
- Sak 5.1c: Patruljeførerting: Patruljeførere
- Ønsker tydeligere skille mellom Patruljeførere og Vandrere i ungdomsskolen – feks orange skjerf / hode plagg
- Vedtak 1: Kretsstyret følger opp Landsstyrets sak 51/2016 med Landsstyret
- Vedtak 2: Delegatene fra Agder følger opp saken på Patruljeførerting på Nordtangen 10.-12.mars
- Sak 5.2: Info fra Roverne
- Roverting har bestemt å flytte kretsens roverting fra januar til august.
- På Roverting januar 2017 vedtok Roverne i Agder å opprette et Roverombud med 4 medlemmer.
- Roverombudet vil jobbe for en felles Roveropptagelse i kretsen.
- Sak 5.3: Økonomisk støtte ifm Roverkongress
- Vedtak 1: Kretsen gir økonomisk støtte tilsvarende reise og deltagelse for 2 rovere fra kretsen til den årlige Roverkongressen
- Vedtak 2: Det er Rovertinget i kretsen som formelt velger de to delegatene
- => Korreksjon: Roverne har en egen post i kretsens budsjett som disponeres til bl.a. reise & deltagelse på Roverkongressen. Kan fordeles på flere delegater. Rovernemda bestemmer fordeling.
- Vedtak 1: Kretsen gir økonomisk støtte tilsvarende reise og deltagelse for 2 rovere fra kretsen til den årlige Roverkongressen
- Sak 5.4: Økonomisk støtte til gruppene - Justering av retningslinjer for økonomisk støtte fra kretsen.
- Vedtak: Tillegg til retningslinjene: "Kun søknader til støtte ifm arrangement støttes, ikke innkjøp av utstyr"
2016
- Sak 5.1: Bykleturen
- Vi beholder Bykleturen slik som i dag med 2 ting
- Ingen begrensning på antall deltakere
- Overnatting i Bykle Kirke (gratis)
- Ved behov leies overnatting på Bykle hotell (ca. 2-300 per natt per person)
- Kretsstyret må løse ekstra transport ved behov
- Turen er for Vandrere i ungdomsskole alder og Rovere
- Turen skal ha ledere til å forsvare at vi har med Vandrere
- Turen arrangeres av Kretsstyret
- Påmeldingsfristen er absolutt med mindre det er mer plass i kirka slik at man har tid til å planlegge/bestille eventuell ekstra transport og overnatting
- Sak 5.2: Kvalifisering til NM
- Kretsstyret får i oppgave å planlegge kvalifisering til NM i speiding sammen med NSF fra våren 2017
- Dette må avklares før Kretsbannerkonkurransen høsten 2016
- Kretsbannerkonkurransen beholder dagens form men er da ikke kvalifisering til NM i speiding
- Sak 5.3: Fordeling av overskudd fra Kretsleir 2016
- Hele overskuddet fordeles på gruppene som deltar fra Agder
2015
- Sak 4.1: Nytt reglement vedtatt for utdeling av økonomisk støtte fra kretsen
- Sak 5.1: Retningslinjer for gjennomføring av PEFFkurs – at grupper som sender mer enn 5 speidere også må stille med ledere
2014
- Sak 7.1: Kretskontingent for Familie- og SFO-speidere satt til 0,-. Vedtatt
- Sak 7.2: Dato for Kretsbannerkonkurransen. Vedtak: ikke endret
- Sak 7.3: Førstehjelpsøvelsen i Kretsbannerkonkurransen for Vandre skal være mest mulig realistisk. Vedtatt
- Sak 7.4: Felles Kretsleir med Rogaland i 2016. Vedtatt
- Sak 7.5: Høring om ny Speiderlov. Diverse avstemminger samlet og sendt inn til Speiderlovkomiteen
2013
- Sak 7.1: Gave til Globalaksjonen. Vedtatt
- Sak 7.2: Signeringsrett til Kretsleder. Vedtatt
- Sak 7.3: Deltakerkontingent for medlemmer av hovedkomiteen på arrangement i regi av Agder KM-speiderkrets dekkes av kretsen. Vedtak: Dekkes av kretsen
- Sak 8.1: Presentasjon av Kretsstyrets Strategiplan 2013 – 2015
2012
Ordinært Kretsting
- Sak 7.1: Fordeling av evt overskudd fra kretsleir 2012
- Sak 7.2: Kriterier for å vinne vandrepokalene endret (§10)
- Før: "Når en gruppe har 3 napp i denne tilfaller denne gruppa og ny settes opp i konkurransen."
- Nå: "Vandrepokalen tilfaller den gruppen som først får 5 napp i den, evt den gruppen som vinner pokalen den 15.gangen."
- Sak 7.3: Sakspapirer til Kretsting kan sendes ut elektronisk. Trenger ikke sende dem ut på papir. Frist for utsending er fortsatt 1 uke før Kretstinget
2011
- Sak 6: "Kretsens håndbok" avviklet. Kretsens ABC skal innføres i stedet. Utarbeides av kretsstyret. Skal være til hjelp i kretsstyrets arbeid
2010
Ordinært Kretsting
- Sak 4: Kretskontingenten satt til 100,-. Familiespeidere betaler 50,- per familie. Virkning fra 15.november 2010
- Sak 6: Strategiplan for kretsen vedtatt
Ekstraordinært Kretsting
- Sak 2.1: Kretsbannerkonkurransen oppdatert med:
- Fjernet regler rundt poengkort
- Klargjort reglene rundt utregning av gruppepoeng
- Sak 2.2: Reglene for bilgodtgjørelse innskrenket til kun å gjelde medlemmer av kretsstyret
- Sak 3: Kretsstyret er "eier" av Strategiplanen
- Sak 4: Kretsstyret får mandat til å undersøke områder det er aktuelt å samarbeide med NSF på