2023

  • ?

2022

  • Deltagerstøtte til Landsleir 2022
    • Ordinær deltager: 750,-
    • Ledere: 500,-
  • Instruks for valgkomiteen

2021

  • Sak 6: Vedtak om engangs støtte til innkjøp av utstyr i gruppene. Se regler her.

2020

  • Ingen

2019

  • Sak 5.3: Kretsbannerkonkurransen: Nye regler for poengberegning
    • Gruppepoengene regnes som snitt av alle patruljer fra gruppe, uavhengig av arbeidsgren
    • Må stille med minst 2 patruljer for å være med i konkurransen om kretsbanneret dersom gruppen har mer enn 6 medlemmer i samme arbeidsgren (gruppeleder avgjør)
    • Premier deles ut til de tre patruljene med mest poeng i hver arbeidsgren
      • Poengene ropes kun opp for de tre beste i hver arbeidsgren
    • Pokaler deles ikke ut til beste patrulje i hver arbeidsgren
    • Alle får deltagermerke + "årstallhjerte"
    • 20ish tilfeldige speidere får en liten deltakerpremie (kvalitetsprodukt)
    • Det lages eget banner til beste patrulje (første gang delt ut september 2019)
  • Sak 5.4: Retningslinjer for patruljeførerkurs MØTE & TUR
    • Vandrere kan delta på MØTE fra 7.klasse og TUR fra 8.klasse
    • Man kan gjerne være eldre, men ikke yngre
    • Anbefalt å delta på MØTE (eller et av de gamle kursene) før man deltar på TUR
    • Kan kun delta på hvert kurs én gang
    • Et "ideelt" løp kan da være:
      • MØTE 7.-8.klasse. TUR 8.-9.klasse.
      • Roland 8.-10.klasse. Vinter-Roland 9.klasse-1.videregående.

2018

  • Sak 5.1a: Patruljeførerting: Innspill til haik på kretsleir
    • Ønsker mulighet for sykkel- og båthaik
    • Vedtak: Ønsket noteres og overleveres leirkomiteene for fremtidige kretsleirer. Alle kretsleirer skal ha tilrettelagt haik - som også er aktuelle for de som ikke har nedsatt funksjonsevne.
  • Sak 5.3 Kretsbannerkonkurransen - endring i poengberegningene og deltagermere
    • Gruppepoengene regnes som snitt av alle patruljer fra gruppen, uavhengig av arbeidsgren
    • En gruppe må stille med minst 2 patruljer for å være med i konkurransen om kretsbanneret dersom gruppen har mer enn 6 medlemmer i samme arbeidsgren (gruppeleder avgjør)
    • Premier deles ut til de tre patruljene med mest poeng i hver arbeidsgren
      • Poengene ropes kun opp for de tre beste
    • Pokalene deles ikke ut til beste patrulje i hver arbeidsgren
    • Alle får deltagermerke
    • 20ish tilfeldige speidere får en liten deltagerpremie (kvalitetsprodukt)
    • Det lages eget (nytt) banner til beste gruppe
  • Sak 5.4: Retningslinjer for patruljeførerkurs MØTE & TUR
    • Speidere kan delta på MØTE fra 7.klasse og TUR fra 8. klasse
      • Speiderne kan gjerne være eldre, men ikke yngre
    • Anbefalt å delta på MØTE (eller et av de gamle kursene) før man deltar på TUR
    • Kan kun delta på hvert kurs én gang
    • Et «ideelt» løp kan da være: MØTE 7.-8.klasse. TUR 8.-9.klasse. Roland 8.-10.klasse. Vinter Roland 9.klasse-1.videregående.

2017

  • Sak 5.1a: Patruljeførerting: Haik på Kretsleir
    • Ønsker mulighet for sykkelhaik på neste Kretsleir.
    • Vedtak: Innspillet noteres til neste kretsleir.
  • Sak 5.1b: Patruljeførerting: Speiderskjorte
    • Ønsker mulighet for å brette opp armene på speiderskjorta (knapp / borre lås)
    • Vedtak 1: Innspillet ble videreformidlet til Speiderbutikken etter Patruljeførerting 2016. Kretsstyret får i oppdrag å sjekke status på dette med Speiderbutikken.
    • Vedtak 2: Delegatene fra Agder følger opp saken på Patruljeførerting på Nordtangen 10.-12.mars.
  • Sak 5.1c: Patruljeførerting: Patruljeførere
    • Ønsker tydeligere skille mellom Patruljeførere og Vandrere i ungdomsskolen – feks orange skjerf / hode plagg
    • Vedtak 1: Kretsstyret følger opp Landsstyrets sak 51/2016 med Landsstyret
    • Vedtak 2: Delegatene fra Agder følger opp saken på Patruljeførerting på Nordtangen 10.-12.mars
  • Sak 5.2: Info fra Roverne
    • Roverting har bestemt å flytte kretsens roverting fra januar til august. 
    • På Roverting januar 2017 vedtok Roverne i Agder å opprette et Roverombud med 4 medlemmer. 
    • Roverombudet vil jobbe for en felles Roveropptagelse i kretsen. 
  • Sak 5.3: Økonomisk støtte ifm Roverkongress
    • Vedtak 1: Kretsen gir økonomisk støtte tilsvarende reise og deltagelse for 2 rovere fra kretsen til den årlige Roverkongressen
    • Vedtak 2: Det er Rovertinget i kretsen som formelt velger de to delegatene
    • => Korreksjon: Roverne har en egen post i kretsens budsjett som disponeres til bl.a. reise & deltagelse på Roverkongressen. Kan fordeles på flere delegater. Rovernemda bestemmer fordeling.
  • Sak 5.4: Økonomisk støtte til gruppene - Justering av retningslinjer for økonomisk støtte fra kretsen.
    • Vedtak: Tillegg til retningslinjene: "Kun søknader til støtte ifm arrangement støttes, ikke innkjøp av utstyr"

2016

  • Sak 5.1: Bykleturen
    • Vi beholder Bykleturen slik som i dag med 2 ting
    • Ingen begrensning på antall deltakere
    • Overnatting i Bykle Kirke (gratis)
    • Ved behov leies overnatting på Bykle hotell (ca. 2-300 per natt per person)
    • Kretsstyret må løse ekstra transport ved behov
    • Turen er for Vandrere i ungdomsskole alder og Rovere
    • Turen skal ha ledere til å forsvare at vi har med Vandrere
    • Turen arrangeres av Kretsstyret
    • Påmeldingsfristen er absolutt med mindre det er mer plass i kirka slik at man har tid til å planlegge/bestille eventuell ekstra transport og overnatting
  • Sak 5.2: Kvalifisering til NM
    • Kretsstyret får i oppgave å planlegge kvalifisering til NM i speiding sammen med NSF fra våren 2017
    • Dette må avklares før Kretsbannerkonkurransen høsten 2016
    • Kretsbannerkonkurransen beholder dagens form men er da ikke kvalifisering til NM i speiding
  • Sak 5.3: Fordeling av overskudd fra Kretsleir 2016
    • Hele overskuddet fordeles på gruppene som deltar fra Agder

2015

  • Sak 4.1: Nytt reglement vedtatt for utdeling av økonomisk støtte fra kretsen
  • Sak 5.1: Retningslinjer for gjennomføring av PEFFkurs – at grupper som sender mer enn 5 speidere også må stille med ledere

2014

  • Sak 7.1: Kretskontingent for Familie- og SFO-speidere satt til 0,-. Vedtatt
  • Sak 7.2: Dato for Kretsbannerkonkurransen. Vedtak: ikke endret
  • Sak 7.3: Førstehjelpsøvelsen i Kretsbannerkonkurransen for Vandre skal være mest mulig realistisk. Vedtatt
  • Sak 7.4: Felles Kretsleir med Rogaland i 2016. Vedtatt
  • Sak 7.5: Høring om ny Speiderlov. Diverse avstemminger samlet og sendt inn til Speiderlovkomiteen

2013

  • Sak 7.1: Gave til Globalaksjonen. Vedtatt
  • Sak 7.2: Signeringsrett til Kretsleder. Vedtatt
  • Sak 7.3: Deltakerkontingent for medlemmer av hovedkomiteen på arrangement i regi av Agder KM-speiderkrets dekkes av kretsen. Vedtak: Dekkes av kretsen
  • Sak 8.1: Presentasjon av Kretsstyrets Strategiplan 2013 – 2015

2012

Ordinært Kretsting

  • Sak 7.1: Fordeling av evt overskudd fra kretsleir 2012
  • Sak 7.2: Kriterier for å vinne vandrepokalene endret (§10)
    • Før: "Når en gruppe har 3 napp i denne tilfaller denne gruppa og ny settes opp i konkurransen."
    • Nå: "Vandrepokalen tilfaller den gruppen som først får 5 napp i den, evt den gruppen som vinner pokalen den 15.gangen."
  • Sak 7.3: Sakspapirer til Kretsting kan sendes ut elektronisk. Trenger ikke sende dem ut på papir. Frist for utsending er fortsatt 1 uke før Kretstinget

2011

  • Sak 6: "Kretsens håndbok" avviklet. Kretsens ABC skal innføres i stedet. Utarbeides av kretsstyret. Skal være til hjelp i kretsstyrets arbeid

2010

Ordinært Kretsting

  • Sak 4: Kretskontingenten satt til 100,-. Familiespeidere betaler 50,- per familie. Virkning fra 15.november 2010
  • Sak 6: Strategiplan for kretsen vedtatt

Ekstraordinært Kretsting

  • Sak 2.1: Kretsbannerkonkurransen oppdatert med:
    • Fjernet regler rundt poengkort
    • Klargjort reglene rundt utregning av gruppepoeng
  • Sak 2.2: Reglene for bilgodtgjørelse innskrenket til kun å gjelde medlemmer av kretsstyret
  • Sak 3: Kretsstyret er "eier" av Strategiplanen
  • Sak 4: Kretsstyret får mandat til å undersøke områder det er aktuelt å samarbeide med NSF på